![]() |
Fundado 24 de marzo de 2008 | 4 de marzo de 2025 |
Follow @newsmexicocommx |
Las minutas eminitidas por el gobierno de estados Unidos para dar un nuevo trato a mercancias mexicanasPor ALFREDO FLORES AMBRIZ
Los productos importados de México comprendidos en el artículo 1702(b) del Título 50 del Código de los Estados Unidos no estarán sujetos a la tasa de arancel ad valor adicional prevista en la nueva partida 9903.01.01 del HTSUS, pero dichos productos calificados, distintos de los productos para uso personal incluidos en el equipaje acompañado de personas que llegan a los Estados Unidos, deben declararse e ingresarse bajo la nueva partida 9903.01.02 del HTSUS o la nueva partida 9903.01.03 del HTSUS, según corresponda. En concreto, nuevos El encabezado 9903.01.02 del HTSUS cubre los productos abarcados por 50 U.S.C. 1702(b)(2) y el nuevo encabezado 9903.01.03 del HTSUS cubre los productos abarcados por 50 U.S.C. 1702(b)(3).1 El arancel al valor en adicional previsto en el nuevo encabezado 9903.01.01 del HTSUS se aplica además de todos los demás aranceles, impuestos, tasas, exenciones y cargos aplicables. Además, de conformidad con la Orden Ejecutiva del 2 de marzo de 2025 “Enmienda a los aranceles para abordar la situación en nuestra frontera sur”, la exención administrativa de aranceles y ciertos impuestos en 19 U.S.C. 1321(a)(2)(C) —conocida como la exención “de minimis”— continúa estando disponible para los artículos cubiertos por la partida 9903.01.01 que de otra manera son elegibles para la exención, incluidos los artículos elegibles enviados a los Estados Unidos a través de la red postal internacional, pero dejará de estar disponible para dichos artículos luego de que el Secretario de Comercio notifique al Presidente que existen sistemas adecuados para procesar y recaudar de manera completa y expedita los ingresos arancelarios aplicables a los artículos cubiertos por la partida 9903.01.01 que de otra manera son elegibles para la exención “de minimis”. En consecuencia, los artículos que son producto de México que son elegibles para la exención de minimis y están cubiertos por la partida 9903.01.01 pueden continuar solicitando el tratamiento de minimis libre de impuestos hasta que el Secretario de Comercio, en consulta con el Secretario del Tesoro, así lo notifique al Presidente y se proporcionen más instrucciones. El derecho al valor adicional previsto en la nueva partida 9903.01.01 del HTSUS también se aplica a los productos de México que son elegibles para el tratamiento arancelario especial conforme a la nota general 3(c)(i) del HTSUS, y que son elegibles para exenciones o reducciones de derechos temporales conforme a Subcapítulo II al capítulo 99. El Anexo a este aviso incluye instrucciones sobre la aplicación de los derechos adicionales a las mercancías ingresadas bajo ciertas disposiciones de los capítulos 98 y 99 del HTSUS, junto con la aplicación de los derechos adicionales a las mercancías que califican para un tratamiento arancelario especial bajo el Tratado Estados Unidos-México-Canadá (T-MEC). Los derechos adicionales impuestos por la partida 9903.01.01 no se aplicarán a las mercancías para las que se solicita debidamente la entrada bajo una disposición del capítulo 98 de la lista arancelaria de conformidad con las reglamentaciones aplicables de la Oficina de Aduanas y protección Fronteriza de los Estados Unidos (“CBP”), y siempre que la CBP acuerde que la entrada bajo dicha disposición es apropiada, excepto para las mercancías ingresadas bajo la partida 9802.00.80; y las subpartidas 9802.00.40, 9802.00.50 y 9802.00.60. Para las subpartidas 9802.00.40, 9802.00.50 y 9802.00.60, los aranceles adicionales se aplican al valor de las separaciones, lteraciones o procesamientos realizados (en México), como se describe en la subpartida correspondiente. Para la partida 9802.00.80, los aranceles adicionales se aplican al valor del artículo ensamblado en el extranjero (en México), menos el costo o valor de dichos productos de los Estados Unidos, como se describe. El Anexo a este aviso también establece que los productos de México incluyen tanto los bienes de México bajo las reglas establecidas en la parte 102, Título 19 del Código de Reglamentos Federales, según corresponda, así como los bienes para los cuales México fue el último país de transformación sustancial antes de la importación a los Estados Unidos. Artículos que son productos de México, excluyendo aquellos abarcados por 50 U.S.C. 1702(b), excepto aquellos que son elegibles para la admisión a una zona de comercio exterior bajo el “estatus doméstico” como definido en 19 CFR 146.43, y que se admitan en una zona de libre comercio de los Estados Unidos a partir de las 12:01 a. m., hora estándar del este, el 4 de marzo de 2025, deben admitirse como “estatus de extranjero privilegiado” según se define en 19 CFR 146.41. Dichos artículos estarán sujetos, al ingresar para consumo, a los aranceles impuestos por la Orden Ejecutiva, en su forma enmendada, y a las tasas de aranceles relacionadas con la clasificación bajo la partida o subpartida del HTSUS aplicable vigente al momento de la admisión en la zona de libre comercio de los Estados Unidos. AUN HAY MÁS CSMS # 64297292 - GUIDANCE: Additional Duties on Imports from Mexico GUIDANCE APPLICATION OF ADDITIONAL DUTY RATES Effective on or after 12:01 a.m. eastern standard time on March 4, 2025, with respect to goods that are the product of Mexico entered for consumption, or withdrawn from warehouse for consumption, the following HTSUS classification and additional duty rate apply: 9903.01.01: All imports of articles that are products of Mexico, other than products classifiable under headings 9903.01.02 and 9903.01.03 and other than products for personal use included in accompanied baggage of persons arriving in the United States will be assessed an additional ad valorem rate of duty of 25%. The additional ad valorem duty provided for in new HTSUS heading applies in addition to all other applicable duties (including antidumping and countervailing duties), taxes, fees, exactions, and charges. Products of Mexico that are eligible for special tariff treatment under general note 3(c)(i) to the tariff schedule (e.g., the United States-Mexico-Canada Agreement), or that are eligible for temporary duty exemptions or reductions under subchapter II to chapter 99, are subject to the additional ad valorem rate of duty imposed by headings 9903.01.01. The additional duties imposed by headings 9903.01.01 that apply to products of Mexico include both goods of Mexico under the rules of origin set forth in part 102, title 19 of the Code of Federal Regulations, as applicable, as well as goods for which Mexico was the last country of substantial transformation prior to importation into the United States. EXCLUSIONS The following HTSUS classifications apply to products that are excluded from the additional ad valorem duties: 9903.01.02: Articles the product of Mexico that are donations, by persons subject to the jurisdiction of the United States, of articles, such as food, clothing, and medicine, intended to be used to relieve human suffering. 9903.01.03: Articles the product of Mexico that are informational materials, including but not limited to, publications, films, posters, phonograph records, photographs, microfilms, microfiche, tapes, compact disks, CD ROMs, artworks, and news wire feeds. CHAPTER 98 The additional duties imposed by heading 9903.01.01 will not apply to goods for which entry is properly claimed under a provision of chapter 98 of the tariff schedule pursuant to applicable regulations of CBP, and whenever CBP agrees that entry under such a provision is appropriate, except for goods entered under heading 9802.00.80; and subheadings 9802.00.40, 9802.00.50, and 9802.00.60. For subheadings 9802.00.40, 9802.00.50, and 9802.00.60, the additional duties apply to the value of repairs, alterations, or processing performed (in Mexico), as described in the applicable subheading. For heading 9802.00.80, the additional duties apply to the value of the article assembled abroad (in Mexico), less the cost or value of such products of the United States, as described. FOREIGN TRADE ZONE Articles that are products of Mexico, excluding those encompassed by 50 U.S.C. 1702(b), except those that are eligible for admission to a foreign trade zone under “domestic status” as defined in 19 CFR 146.43, and are admitted into a United States foreign trade zone on or after 12:01 a.m. eastern standard time on March 4, 2025, must be admitted as “privileged foreign status” as defined in 19 CFR 146.41. Such articles will be subject, upon entry for consumption, to the duties imposed by this order and the rates of duty related to the classification under the applicable HTSUS subheading in effect at the time of admission into the United States foreign trade zone. DRAWBACK No drawback is available with respect to the additional duties imposed pursuant to the Executive Order, as implemented in the Federal Register Notice. DE MINIMIS The administrative exemption from duty and certain taxes at 19 U.S.C. 1321(a)(2)(C), known as the de minimis exemption, continues to be available for articles covered by heading 9903.01.01 that are otherwise eligible for the exemption, including eligible articles sent to the United States through the international postal network. REPORTING CBP will reject entry summaries that are not in compliance with the requirements of the Executive Orders identified above, including but not limited to, entry summaries filed without deposit of the required additional duties. If an entry summary is rejected, CBP will require a resubmission within two business days of the rejection, per existing policy. If the rejected entry summary is not resubmitted timely with payment, the importer of record may be subject to liquidated damages. For entry summary lines that include multiple HTS numbers, CBP requires that the duty be appropriately associated to the correct HTS. For example, if the entry is subject to 9903.01.01, then the 25% duty must be associated to 9903.01.01 when transmitting to ACE and when a printed 7501 is produced. The 25% duty must not be combined with the duty reported on a different HTS within the entry summary line. Further, duties across several required HTS numbers on a given entry summary line must not be combined and cannot be reported on only one HTS within the entry summary line. CBP expects full compliance from the trade community for accurate reporting and payment of the additional duties. HTS SEQUENCE When submitting an entry summary in which a heading or subheading in Chapter 98 and/or 99 is claimed on imported merchandise, the following instructions will apply for the order of reporting the HTS on an entry summary line. 1. Chapter 98 (if applicable) 2. Chapter 99 number(s) for additional duties (if applicable) 3. For trade remedies, first report the Chapter 99 HTS for Section 301, 5. Chapter 99 number for other quota (not covered by #3) (if applicable) 6. Chapter 1 to 97 Commodity Tariff The entered value of the imported product reported on the entry summary line should be reported on the Chapter 1-97 HTS classification, unless Chapter 98 reporting provisions require the entered value to be reported differently. CBP will provide additional guidance to the trade community through CSMS messages as appropriate. If you encounter any errors in filing an entry summary, contact your CBP client representative or the ACE Help Desk. Questions regarding this memorandum should be directed to the Trade Operations Division (TOD) email attribute at [email protected], or the OT, TPP, Commercial Operations, Revenue and Entry Division (CORE) email attribute at [email protected].
|
Revisa tu horóscopo azteca
|